Pozytywne cechy pracownika biurowego - czym powinien się wyróżniać?
Dodał: Marta Data: 2023-02-09 13:20:54 (czytane: 2898)
Pracownik biurowy: wymagania
Jakie wymagania trzeba spełniać, by móc pracować na stanowisku pracownika biurowego? Zazwyczaj oprócz szeregu umiejętności miękkich (dobrej organizacji pracy, komunikatywności, rzetelności) pracodawca wymaga również obsługi konkretnych programów, w tym m.in. pakietu Office, a niekiedy – także programów księgowych. Dobrze też, jeśli kandydat na pracownika biurowego zna podstawy prawa pracy i prawa cywilnego, umie redagować dokumenty, wie, jak zorganizować pracę biura, czy jak segregować i przechowywać dokumenty. Z tego względu dobrymi kandydatami na stanowisko pracownika biurowego są m.in. osoby, które ukończyły takie kierunki jak Technik administracji (https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/szkoly-policealne/technik-administracji) czy Technik archiwista oba kierunki znajdują się w ofercie Żaka. Z kolei w biurach, w których od pracownika administracyjnego wymaga się ścisłej współpracy z firmami kurierskimi i dostawcami, przydatne może być ukończenie kierunku Technik usług pocztowych i finansowych.
Cechy dobrego pracownika biurowego: samodzielność i sumienność
Jedną z najważniejszych cech dobrego pracownika biurowego jest bez wątpienia sumienność – to od jego pracy zależy bowiem w dużym stopniu działanie biura. Konieczne jest zatem, by pracownik biurowy nie odkładał na później swoich obowiązków i możliwie jak najwięcej spraw załatwiał na bieżąco. W dodatku dobry pracownik biurowy – z punktu widzenia jego przełożonych – powinien być również jak najbardziej samodzielny. To właśnie do niego należy podejmowanie wielu pomniejszych decyzji i zorganizowanie własnej pracy w taki sposób, by firma zyskała maksymalne wsparcie w realizacji wszystkich bieżących projektów.
Czynności biurowe a pożądane cechy: jaki powinien być pracownik biurowy?
Oprócz samodzielności i sumienności w wykonywaniu powierzonych zadań pracodawcom zależy zazwyczaj na tym, by pracownicy biurowi byli dodatkowo opanowani i odporni na stres – zwłaszcza, jeśli na co dzień współpracują również z klientami firmy. Osoba zatrudniona na takim stanowisku powinna móc szybko i sprawnie działać, niezależnie od sytuacji.
Ponadto u pracowników biurowych cenione są też takie cechy jak komunikatywność czy zdolność analitycznego myślenia. Osoby, które myślą o pracy na takim stanowisku powinny jednak za każdym razem sprawdzać, jakie wymagania ma pracodawca chcący zatrudnić pracownika biurowego – możliwe są bowiem pewne rozbieżności, w zależności od branży, w jakiej działa firma.
/Artykuł sponsorowany/