Most na Wiśle w Nowym Korczynie coraz bliżej
Dodał: Milena Data: 2017-09-22 09:26:02 (czytane: 5977)
Most w Nowym Korczynie ma być oddany do użytku do 30 października 2020 roku. Przeprawa będzie miała około 600 metrów długości. W ramach podpisanego porozumienia marszałków województw: świętokrzyskiego Adama Jarubasa oraz małopolskiego Jacka Krupy liderem przy budowie mostu jest województwo małopolskie. Kosztami inwestycji podzielą się oba regiony. Województwo świętokrzyskie ma wykonać dłuższy fragment drogi łączącej most z drogą krajową numer 79 oraz rondo. Małopolska wykona 500 metrowy odcieka łączący most z drogą wojewódzką.
Jak podkreśla Wójt gminy Nowy Korczyn Paweł Zagaja most będzie inwestycją, która da nowe gospodarcze szanse mieszkańcom obu regionów i znacznie poprawi połączenie między Świętokrzyskim a Małopolską. Konieczna jest jednak budowa obwodnicy Nowego Korczyna, gdyż wybudowanie mostu na Wiśle i modyfikacja trasy z pewnością wpłynie na większe natężenie ruchu. Odłączenie ruchu tranzytowego od lokalnego i pieszego zdecydowanie wpłynęłoby na bezpieczeństwo mieszkańców.
Pierwszy most w Nowym Korczynie
został wysadzony w powietrze zaraz po wybuchu II Wojny Światowej. Od
tamtej pory z jednego na drugi brzeg Wisły można się dostać promem.
Reklama
REKLAMA
Komentarze (0)
Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.135.209.249
-żwirowy (2017-09-26 13:34:04)
Oby nie było tak,że będzie most ale tylko drogowy lub odwrotnie będzie szansa na kolej ale most się nie będzie się nadawał bo tylko drogowy i za wąski, przewidziany na efekt na jedna kampanię.Gdy tylko zbliżają się wybory temat Korczyńskiego mostu wraca.Może Cieślak i Lipiec coś by w tej sprawie pomogli. Jarubas chłopak śmigły i wysoki ale boję się ,że nie ma takiego przebicia ( obecnie politycznie za krótki ).Gdyby żył Gosiewski szanse by były bo wielokrotnie o tym mówił ale cóż nie żyje ( peron we Włoszczowie jest a tez mówiono,że to niemożliwe) .Niestety taka jest Polska rzeczywistość lubimy prowizorki i to tylko na dziś a po nas- ? amen.
j (2017-09-25 20:38:59)
Jarubas i ekipa to dno.
j (2017-09-25 20:38:44)
Jarubas i ekipa to dno.
optymista (2017-09-25 20:37:45)
Masz racje i dlatego trzeba drazyc temat,Adas poplynie raczej z nurtem przemian i moze ktos inny bedzie przychylny temu tematowi:-) Niech Busko wstanie z kolan wreszcie!!!Trzeba temu miastu przywrocic godnosc.Transport kolejowy i drogowy to podstawa.Szlak mnie trafia jak bedac na dworcu w Krakowie nie widze Buska jako miejscowosci docelowej!!!Tylko Pinczow przez Busko!!!!jakby Busko jakas dziura bylo po drodze z Krakowa do Pinczowa!!!szok!!!
do poniżej (2017-09-25 17:36:51)
Też myślę, że renesans kolei w Świętokrzyskiem jest jedynie kwestią czasu. Szkoda, że zawsze musimy być kilka kroków za innymi województwami.Wystarczy spojrzeć, jak od kilku lat rozwija się kolej w Małopolsce, z zachodem Polski nie ma nawet co nas porównywać...
optymista (2017-09-25 10:38:55)
Masz racje i dlatego trzeba drazyc temat,Adas poplynie raczej z nurtem przemian i moze ktos inny bedzie przychylny temu tematowi:-) Niech Busko wstanie z kolan wreszcie!!!Trzeba temu miastu przywrocic godnosc.Transport kolejowy i drogowy to podstawa.Szlak mnie trafia jak bedac na dworcu w Krakowie nie widze Buska jako miejscowosci docelowej!!!Tylko Pinczow przez Busko!!!!jakby Busko jakas dziura bylo po drodze z Krakowa do Pinczowa!!!szok!!!
do poniżej (2017-09-25 10:36:24)
Wy bierzecie jakieś zioła,bo pierniczycie aż się czytać nie da.
pesymista (2017-09-25 09:12:56)
Dopuki będzie Adaś J. to nic się nie zmieni.Cóż z tego, że Michał z Oblekonia dwoił się i troił, by przywrócić pociągi (otwierałyby nas na kuracjuszy ze Śląska) na istniejącej linii, jak Adaś nie pozwolił?
optymismista (2017-09-25 06:14:52)
Teraz mamy sprzyjajace warunki,zeby powalczyc o taka inwestycje.Rzad ,ktory nie boi sie wiekszych przedsiewziec,Poslow z naszego regionu,ktorzy maja ambicje i co rownie wazne,lokalna wladze z Burmistrzem i radnymi.........ktorych za rok juz nie bedzie.Trzymajmykciuki za kolej w Busku
O tak, (2017-09-23 14:03:05)
myślę że przedłużenie kolei do miasta, a potem do Małopolski, to bardzo dobry pomysł.Otwierałoby to nas na Słowację.
nomad (2017-09-23 10:35:41)
oczywiście kolejowo drogowy ale do tego trzeba pomocy PIS bo oni dziś rządzą i rządzić mogą jeszcze długo czy koniczynka tego nie kapuje?.
radiosłuchacz Antoni (2017-09-23 08:51:02)
Może tytuł artykułu powinien brzmieć "wybory coraz bliżej"
kolejarz (2017-09-23 06:58:14)
Najpierw powinno być przedłużenie na dworzec autobusowy około 2 km.Niestety - radny B. oferuje działki na trasie takiej kolei...
do Michała (2017-09-22 17:10:16)
Masz racje, powinni zrobić most drogowo kolejowy. Ktoś powinien próbować lobbować u Ministra Infrastruktury i Budownictwa - Andrzeja Adamczyk. Czytałem już wypowiedzi o poparciu tego pomysłu przez Marszałka Jarubasa, Wojewode Banasia, Wojewodę Pałka-Koruba, Posła Ćeslaka, na słowach się skończyło. Linia kolejowa Busko Zabno to tylko 40 km koszt pewnie około miliarda złotych. Ta 40 kilometrowa dwutorowa trasa kolejowa, którą mógłby być prowadzony transport osobowy i towarowy. Przez Białystok, Radom, Kielce i Tarnów – do Muszyny, a potem na południe Europy.
slusznie (2017-09-22 12:32:54)
zrobic zapas na ewentualna kolej z Buska,bo to jest zupelnie realna perspektywa najlizszych lat.
Michał (2017-09-22 10:59:37)
Powinien być most drogowo-kolejowy.
namulony krzok (2017-09-22 10:36:24)
Jestem pełen uznania dla obu Marszałków.
:) (2017-09-22 09:53:53)
Którzy "działace" ZSL mają działki w pobliżu?