Koziołek Matołek mądra głowa matematykę pojąć gotowa
Dodał: Milena Data: 2017-11-24 09:50:29 (czytane: 3805)
Podsumowanie dwumiesięcznych działań podejmowanych w ramach projektu „Koziołek Matołek mądra głowa matematykę pojąć gotowa”. Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.
W pewien słoneczny październikowy dzień uczniowie wzięli udział grze
terenowej na terenie ogrodu Europejskiego Centrum Bajki. Uczestnicy gry
zostali podzieleni na trzy grupy. Każda z nich dostała do ręki mapkę, na
której zaznaczone były ścieżki, po których mogli się poruszać.
Uczestnicy musieli się wykazać umiejętnością czytania mapy oraz dobrą
orientacją w terenie. Z mapką w ręku gracze musieli odnaleźć 10 kopert z
zadaniami do wykonania. Koperty ukryte były w różnych zakątkach ogrodu.
W trakcie całej gry uczestnicy zabawy musieli zmierzyć się między innymi z łamigłówkami, rebusami, układankami (ułożyć z liści patyczków bądź szyszek wyraz). Ci, którzy są nieśmiali musieli przełamać swoją słabość i zapytać nieznajomą osobę „Co dziś jadła na śniadanie?” itp. Do zabawy udało się też wciągnąć pracowników Europejskiego Centrum Bajki. Kolejną kopertę znalezioną w Europejskim Centrum Bajki uczestnicy zabawy mogli otrzymać dopiero, gdy rozwiązali poprawnie zadanie zadane przez Panią pracującą w szatni. Zwycięzcami zostali wszyscy, ponieważ każdej z grup udało się odnaleźć wszystkie 10 kopert z zdaniami i bardzo dobrze poradziła sobie z ich rozwiązaniem. Gra dostarczyła wszystkim uczestnikom wiele wrażeń i radości.
Na koniec zabawy na wszystkich czekała słodka niespodzianka.
W miesiącu październiku uczniowie realizujący projekt także zostali zapoznani z oprogramowaniem matematycznym GeoGebra, które łączy w sobie elementy geometrii, algebry, analizy matematycznej. Jest to program służący między innymi do dynamicznej wizualizacji zagadnień matematycznych. Uczniowie podczas zajęć mieli możliwość zobaczyć i nauczyć się, jak w programie tworzyć między innymi: odcinek, łamaną, prostą, figury, a następnie je oznaczać. Potrafią narysować okrąg ośrodku w danym punkcie przechodzący przez inny punkt, okrąg o danym środku i promieniu, narysować kąt o danej mierze, wstawić tekst, zmienić kolor, wielkość tekstu.
Ponadto przez cały miesiąc uczniowie uczestniczyli w wielu konkursach matematycznych o tytuł:
- „Mistrza rachunku pamięciowego”
- „Mistrza rebusów matematycznych”
- „Mistrza pisemnego dodawania i odejmowania”
- „Matematyka w zagadkach” itp.
Najdłuższy konkurs o tytuł „Mistrza krzyżówek matematycznych” trwał tydzień. Podczas tego konkursu uczniowie biorący w nim udział mieli do rozwiązania każdego dnia jedną krzyżówkę matematyczną. Zwycięzcy zostali wyłonieni w trzech kategoriach: klas czwartych, piątych i szóstych. W sumie nagrodzonych zostało 12 uczniów, którzy zgromadzili największą liczę punktów.
Realizujący projekt zostali na zajęciach zapoznani z różnymi bryłami geometrycznymi. Po czym został ogłoszony dla nich konkurs fotograficzny pt. „Bryły w otoczeniu".
Przygotowywali się również do dnia Tabliczki Mnożenia. W tym celu utrwalali tabliczkę mnożenia na portalu „Matematyczne zoo’’, rozgrywając mecz z tabliczką mnożenia oraz bawiąc się w matematyczną grę memory. W grupach wykonali również grę domino dotyczącą działań pamięciowych w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Po wykonaniu swojego domina, oddawali go kolejnej grupie do zabawy.
Zorganizowany został Dzień Tabliczki Mnożenia, podczas którego 3 komisje przepytywały ze znajomości tabliczki mnożenia wszystkich chętnych. Można było nawet chwalić się jej znajomością, skacząc na skakance.
W trakcie całej gry uczestnicy zabawy musieli zmierzyć się między innymi z łamigłówkami, rebusami, układankami (ułożyć z liści patyczków bądź szyszek wyraz). Ci, którzy są nieśmiali musieli przełamać swoją słabość i zapytać nieznajomą osobę „Co dziś jadła na śniadanie?” itp. Do zabawy udało się też wciągnąć pracowników Europejskiego Centrum Bajki. Kolejną kopertę znalezioną w Europejskim Centrum Bajki uczestnicy zabawy mogli otrzymać dopiero, gdy rozwiązali poprawnie zadanie zadane przez Panią pracującą w szatni. Zwycięzcami zostali wszyscy, ponieważ każdej z grup udało się odnaleźć wszystkie 10 kopert z zdaniami i bardzo dobrze poradziła sobie z ich rozwiązaniem. Gra dostarczyła wszystkim uczestnikom wiele wrażeń i radości.
Na koniec zabawy na wszystkich czekała słodka niespodzianka.
W miesiącu październiku uczniowie realizujący projekt także zostali zapoznani z oprogramowaniem matematycznym GeoGebra, które łączy w sobie elementy geometrii, algebry, analizy matematycznej. Jest to program służący między innymi do dynamicznej wizualizacji zagadnień matematycznych. Uczniowie podczas zajęć mieli możliwość zobaczyć i nauczyć się, jak w programie tworzyć między innymi: odcinek, łamaną, prostą, figury, a następnie je oznaczać. Potrafią narysować okrąg ośrodku w danym punkcie przechodzący przez inny punkt, okrąg o danym środku i promieniu, narysować kąt o danej mierze, wstawić tekst, zmienić kolor, wielkość tekstu.
Ponadto przez cały miesiąc uczniowie uczestniczyli w wielu konkursach matematycznych o tytuł:
- „Mistrza rachunku pamięciowego”
- „Mistrza rebusów matematycznych”
- „Mistrza pisemnego dodawania i odejmowania”
- „Matematyka w zagadkach” itp.
Najdłuższy konkurs o tytuł „Mistrza krzyżówek matematycznych” trwał tydzień. Podczas tego konkursu uczniowie biorący w nim udział mieli do rozwiązania każdego dnia jedną krzyżówkę matematyczną. Zwycięzcy zostali wyłonieni w trzech kategoriach: klas czwartych, piątych i szóstych. W sumie nagrodzonych zostało 12 uczniów, którzy zgromadzili największą liczę punktów.
Realizujący projekt zostali na zajęciach zapoznani z różnymi bryłami geometrycznymi. Po czym został ogłoszony dla nich konkurs fotograficzny pt. „Bryły w otoczeniu".
Przygotowywali się również do dnia Tabliczki Mnożenia. W tym celu utrwalali tabliczkę mnożenia na portalu „Matematyczne zoo’’, rozgrywając mecz z tabliczką mnożenia oraz bawiąc się w matematyczną grę memory. W grupach wykonali również grę domino dotyczącą działań pamięciowych w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Po wykonaniu swojego domina, oddawali go kolejnej grupie do zabawy.
Zorganizowany został Dzień Tabliczki Mnożenia, podczas którego 3 komisje przepytywały ze znajomości tabliczki mnożenia wszystkich chętnych. Można było nawet chwalić się jej znajomością, skacząc na skakance.
REKLAMA
Komentarze (0)
Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.137.174.216