Konferencja nt. 'Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Busko-Zdrój 2015-2025' (foto/audio)
Dodał: Milena Data: 2014-07-09 11:07:32 (czytane: 12946)
Istotą prac nad dokumentem jest
określenie kierunków rozwoju Gminy oraz celów zgodnych z oczekiwaniami i
potrzebami lokalnej społeczności, a także przygotowanie zarysów zadań
do realizacji, umożliwiających osiągnięcie zakładanych celów.
Na podstawie dokumentu "Strategia Rozwoju Miasta i Gminy Busko Zdrój",
będzie można ubiegać się o dofinansowanie projektów ze środków Unii
Europejskiej w nowej
perspektywie finansowej na lata 2014-2020.
W trakcie spotkania przeprowadzone zostało badanie ankietowe, którego celem jest poznanie opinii mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój, na temat uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych, aktualnych potrzeb oraz przyszłych kierunków rozwoju Miasta i Gminy Busko-Zdrój, w związku z przystąpieniem do opracowania Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Busko-Zdrój na lata 2015-2025.
Każdy uczestnik spotkania miał możliwość wypełniania tzw. Fiszki Projektowej, w której mógł przedstawić propozycję projektów do realizacji na terenie Miasta i Gminy Busko-Zdrój.
Po zaakceptowaniu projektu przez Zespół ds. Strategii Rozwoju oraz przeprowadzeniu konsultacji z autorami wybranych projektów, zostaną one wpisane do dokumentu strategicznego, w celu zwiększenia ich szansy na pozyskanie dofinansowania w nowym okresie programowania UE na lata 2014-2020.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele samorządów, podmiotów gospodarczych i uzdrowiskowych oraz przedsiębiorcy.
Zapraszamy do wysłuchania relacji audio ze spotkania:
Kliknij i słuchaj:
Wyżej wymienione kwestionariusze można pobrać ze strony internetowej Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój pod adresem: www.umig.busko.pl.
Reklama
REKLAMA
Komentarze (0)
Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.138.122.195
Jole (2014-11-11 07:34:06)
Strategia, skuteczność, szacunek dla ludzi. Popieramy Pana Waldemara Sikorę.
POZDRAWIMY wszystkich mieszkańców Gminy.
BEATY (2014-11-11 06:10:37)
Strategia, skuteczność, szacunek dla ludzi. Popieramy Pana Waldemara Sikorę
POZDRAWIMY wszystkich mieszkańców Gminy
xyz (2014-07-12 12:38:05)
drogi Klemensie olaliście kwestie doboru najlepszych na funkcje radnego, więc o co Ci chodzi? Pewnie w najbliższych wyborach to się przecież w 100% powtórzy
klemens (2014-07-11 23:15:46)
Na zdjęciach jest 8 radnych miasta i gminy spośród 21. Albo radni są niepoważni bagatelizując udział w ważnej konferencji, albo temat konferencji jest niepoważny i dlatego ją zbagatelizowali. No chyba, że nie zamierzają kandydować w najbliższych wyborach samorządowych i dlatego mają gdzieś, co się będzie działo w mieście i gminie przez następne lata.
olo (2014-07-11 20:55:17)
Zwrócono mi uwagę, że krytykuję a nic nie proponuję. Oczywiście mogę podsunąć jakiś pomysł, tylko co to obchodzi magistrat? Ale spróbujmy, choć nie mam większych nadziei.
Co powinno być celem głównym strategii rozwojowej miasta i okolić? Przede wszystkim wzrost zamożności mieszkańców i likwidacja bezrobocia. Pieniądze jakie Busko otrzyma powinny zarabiać!
Źródło wzrostu dochodów to głównie kuracjusze. Co roku przyjeżdża do Buska tysiące ludzi. Co z tego ma miasto? Niewiele. Ci przyjezdni są coraz zamożniejsi. Mamy coś tym ludziom do sprzedania?
Magiczna granica między zdrojem a miastem powinna być likwidowana. Odwiedzający Busko muszą znaleźć dla siebie interesująca ofertę także za ogrodzeniem parku. Ofertę, która ich zmusi do pozostawienia tu więcej pieniędzy. Obecnie kuracjusz nie ma po co wybierać się do miasta. Jest tu ciągle klimat małego miasteczka a nie uzdrowiska. Nie ma oferty.z której skorzystają i zostawią pieniądze.
To jedyna realna droga do wzrostu zamożności miasta i tym samym spadku czy likwidacji bezrobocia. O tym należy rozmawiać a nie o tym jak wyrwać kasę i ją przejeść. Takiego myślenia nie prezentuje buska władza.Z tego powodu nie waham się określać tej władzy jako bariery rozwojowej miasta.To jak się ta władza zabiera za debatę o przyszłości uzasadnia mój pogląd, że najpierw potrzeba zmiany sposobu zarządzania miastem.
bolo (2014-07-10 19:46:59)
Jestem przekonany, że kolejne pieniądze zostaną zmarnowane (unijne). Szkoda, bo to są nasze pieniądze. Mam nadzieję, że jednak ktoś to wcześniej lub później skontroluje.
To tak na marginesie.
olo (2014-07-10 17:01:20)
Badania ankietowe oczywiście. Warunek wiarygodności tych badań to poprawnie opracowana ankieta, prawidłowy dobór ankietowanych osób i poprawnie opracowany raport z tych badań. A tu klapa już na początku czyli wadliwa ankieta co unieważnia jej wiarygodność w całości. Za takie ,,badania,, zapłaci podatnik. Ciekawe ile?
To burmistrz ma obowiązek dbania o prawidłowy nadzór nad wydatkowaniem pieniędzy podatnika. Tak jak miał obowiązek zadbania by zlecone podobnej firmie z zewnątrz zadania dot promocji miasta były poprawne i przydatne. Podobnie burmistrz ma obowiązek zadbania by buskie inwestycje nie okazały się fuszerką. Czy wypełnia te zadania?
oj (2014-07-10 14:22:31)
Wysłuchałem tego nagrania, takiego lania wody jak i potoku słów o niczym to dawno nie słyszałem. Jak dla mnie takie ględzenie to brak szacunku dla słuchaczy i podważanie ich inteligencji.
do Bartek (2014-07-10 10:20:41)
A jak w dużych miastach rozpoznają społeczne oczekiwania. Zbierają się na stadionach?
xyz (2014-07-10 09:53:11)
Olo nie zanudzaj...
Bartek (2014-07-10 08:58:13)
Nie bredż Olo ,jak się dowiedzieć jakie są oczekiwania społeczne bez rozmowy z ludzmi na zebramiach wiejskich też.
olo c.d. (2014-07-10 00:13:45)
Zapoznałem się z ankietą. Skonsultowałem moje opinie z socjologiem-praktykiem. Wniosek wspólny: ręce opadają, że tak nieprofesjonalnie skonstruowano to narzędzie badawcze. Czyli falstart. Socjolog będzie ta ankietę prezentował studentom podczas zajęć,, jak nie wolno robić,, . Zgodził się nie podawać miasta, które taki knot stosuje.Oto kilka szczegółów:
- tytuł ankiety nie odpowiada jej zawartości. Nie można pytać o sprawy zbyt ogólne i mało znane typu ,,uwarunkowania,, Co przeciętny mieszkaniec może w tej sprawie powiedzieć?
-poz1 w sposób nieprofesjonalny zrobiono tu mix różnych spraw. Jak można w jednym bloku pytać o tak odległe kwestie jak ocena walorów turystycznych i krajobrazowych,, oraz ,,sytuacja na rynku pracy,,? O turystyce powinni wypowiadać się osoby z zewnątrz podobnie o buskim krajobrazie.Pojemne zagadnienie ,,bezpieczeństwa publicznego,, sąsiaduje z pytaniem o miejsca noclegowe w Busku. Co może mieszkaniec miasta wiedzieć wartościowego o tych miejscach. To pytanie do przyjezdnych. Nie wiem na jakie odpowiedzi liczyli autorzy ankiety pytając o,,kwalifikacje zawodowe ludności powiatu,,?Tą wiedzę może dostarczyć urząd statystyczny i będzie miała większa wartość niż przypuszczenia ankietowanych. Co może powiedzieć mieszkaniec o promocji miasta?
Przecież ta promocja jest bardziej skierowana na zewnątrz? Jak ją oceniać? Bzdurne jest pytanie o skuteczność władz . W czym ma być ta skuteczność? Równie bzdurne jest pytanie o jakość usług bez wskazania o jakie grupy usług chodzi. Parodią jest pytanie o możliwość zakupów art codziennego użytku w Busku. Parodią, gdy zadaje się je dziś a nie 25 lat temu.
Taka ankietkę, zrobioną niefachowo i na kolanie należało Panie burmistrzu najpierw przedyskutować zanim ją uruchomiono. Należało dopracować do buskich realiów i pytać o istotne sprawy. Nauczycie z podstawówki zwróciłby Panu uwagę na język tej ankiety.
Jak wypowiadać się o,, stopniu rozwoju,,Kto zna te stopnie?
- poz 2 Błąd merytoryczny. Najpierw trzeba podać propozycje kierunków rozwoju a potem pytać o zdanie
-poz 3Również błąd.Należało wskazać do wyboru kilka celów, bo nie na wszystko są te pieniądze
poz 5 co znaczy potencjał MiG? Czym mierzony?
To tylko niektóre z błędów. Ankieta powinna być opracowana z uwzględnieniem buskich realiów. Ten knot można użyć w Chmielniku czy Staszowie. Nic krytycyzmu Pan nie ma?
Kiedyś firmował Pan swoim nazwiskiem podobne ,,badania,,. Chodziło o kwestie promocji. Nic z tego nie wyszło, bo badania były udawane. Ekipa z Krakowa / kto ją Panu polecił//
skasował zdaje się 100 tys śmiejąc się jak orżnęła kieleckich ,,uczonych,, Znowu Pan to chce powtórzyć?
Na pewno w Busku, być może wśród bezrobotnych jest absolwent socjologi z poważniejszej uczelni. Niech mu Pan zleci ocenę takiej ankiety. Nie weźmie wiele a da Panu argumenty jak się nie dać wykiwać i ośmieszać
Sprawiedliwy (2014-07-09 21:41:13)
A co to za spotkania w godzinach pracy? Czyżby władza bała się krytyki mieszkańców? Proponuję taką debatę zorganizować po g. 16.00 lub w sobotę - niech każdy ma szansę na udział! Także drogi Panie Burmistrzu jeżeli Pan się nie boi to... RUCH NALEŻY DO PANA!
mieszkaniec (2014-07-09 16:40:48)
Gdzieś przedsiębiorcy się pochowali jak były robione zdjęcia?
olo (2014-07-09 14:41:04)
kilka pytań w związku z informacją o przystąpieniu do opracowania strategii:
-jakie kierunki rozwoju chce się określać jako nowe?Czy dotychczas ustalone zostały w całości osiągnięte? Pojawiły się nowe, wcześniej nie dostrzegane możliwości czy potrzeby?
-czy te kierunki rozwoju maja być zgodne z oczekiwaniami społecznymi czy może wynikające z nich cele? Nie mieszajmy tych pojęć
- kto i w jaki sposób rozpoznał potrzeby i oczekiwania społeczne w zakresie o jakim tu mowa. Były jakieś wiarygodne badania tych oczekiwań i potrzeb czy jak w 19 wieku
zebrania wiejskie?
- to nie Strategia będzie podstawą do unijnego dofinansowania. Coś innego stanowić będzie taka podstawę np zgodność z unijnymi dyrektywami
- badania ankietowe wśród uczestników narady? To chyba żart. Żeby uzyskać wiarygodna opinię trzeba zgodnie z wiedza socjologiczną poddać ankietowaniu określony odsetek osób stanowiących przekrój całej buskiej społeczności.Te kilkanaście osób to wiarygodna reprezentacja buskiego społeczeństwa? .Ktoś tu upadł na głowę?
- ankieta to bardzo wrażliwe narzędzie badawcze. Wrażliwe na spieprzenie. Ankieta wymaga profesjonalnego opracowania po to aby zapewnić minimum wiarygodności
jej wynikom.Badania ankietowe podczas konferencji? Kpina
Z opisu wynika wielka amatorszczyzna prac nad strategią. Wątpię czy organizatorzy tej konferencji wiedzą co to takiego Strategia , jak się ją opracowuje, czemu służy.Kompromitacja ! ! !